Meniu
Simona Buzatu: Dacă vreau să parcurg rapid o carte, aleg audiobook-ul

Simona Buzatu: Dacă vreau să parcurg rapid o carte, aleg audiobook-ul

Paginarium continuă seria de interviuri. Invitata din această săptămână este Simona Buzatu, antreprenor, fondator al Artvisiona și autoarea primului ghid complet în limba română despre branding, dedicat antreprenorilor români și pasionaților de marketing. Aceasta a fost de acord să răspundă întrebărilor noastre, așadar veți afla mai multe informații în interviul complet:

❓ Înainte de toate, trei lucruri despre tine pe care toată lumea ar trebui să le cunoască. Cine este Simona Gabriela Buzatu?

Sunt Simona Gabriela Buzatu, antreprenor și unul dintre primii freelanceri din România. În 2003 am început să ofer servicii de branding și creație de la A-Z pentru firme din țară și străinătate, reușind să construiesc un adevărat studio de brand: Artvisiona.

 

❓ Cum ai ajuns în punctul în care te afli astăzi? Care crezi că au fost cele mai utile lucruri, persoane sau sfaturi care te-au ajutat să ajungi până aici?

Suntem suma oportunităților și a alegerilor pe care le facem în viață. Totul se leagă, dar ține mult de inițiativă și de găsirea soluției potrivite pentru a-ți atinge scopul. Am ajuns aici prin foarte multă muncă făcută cu pasiune. De asemenea, îmi place să duc la bun sfârșit ceea ce îmi propun și încerc mereu să ridic ștacheta cât mai sus.

 

❓ Să vorbim și despre activitatea ta. Ești fondatorul ARTVISIONA. Ai lucrat la o mulțime de proiecte locale și internaționale. De unde s-a născut această pasiune?

Foarte puține lucruri pe care le fac sunt din obligație, așa că pasiunea mă însoțește mereu. Sunt curioasă din fire, ceea ce mă ajută zilnic să învăț foarte multe lucruri, din domenii diferite, și să le leg cumva între ele. Așa se face că, în 2003, când am început să lucrez la primele proiecte pe cont propriu, mi-am dat seama că nu știu ce înseamnă să ai o afacere. Și atunci a început curba ascendentă de acumulare de informație, de la cum să creezi, la cum să te promovezi, la cum să vinzi și cum să faci un client să ajungă și să rămână cu tine ani la rând.

 

❓ Dacă nu mergeai în direcția aceasta, ce meserie/vocație crezi că ai fi avut astăzi?

Îmi place să fac oamenii să înțeleagă și, din acest motiv, cred ca aș fi ales o carieră pedagogică.

 

❓ Ce satisfacții îți oferă această carieră?

Antreprenoriatul este, în general, un experiment care-ți oferă foarte multe satisfacții. În primul rând, îți oferă libertatea de a stabili orarul de lucru, lista de prețuri și posibilitatea de a-ți alege clienții.

Pe lângă acest aspect, tehnologia se schimba constant și trebuie să ții pasul, ceea ce înseamnă că mereu înveți lucruri noi și găsești alte soluții pentru a rezolva o problemă, ceea ce ajută să îți mărești capacitatea și viteza de lucru.

Însă cea mai mare satisfacție pe care o am este să văd, după ani și ani, succesul brandurilor pe care le-am creat, de la faza de concept, strategie, comunicare verbală și vizuală și până la promovare, întreținere și coaching.

 

❓ Tocmai ai publicat „BRAND. Jocul antreprenorial la alt nivel”. Cum s-a născut această idee și de ce are nevoie un antreprenor de ea?

Cred că datoria fiecăruia dintre noi este să își ajute apropiații și comunitatea. Din acest motiv, dar și pentru că îmi place să fac oamenii să înțeleagă, am început în 2011 o serie de clipuri educative despre mediul online, singurele de acest gen din spațiul virtual local, la acel moment.

În martie 2020, am repetat experimentul, dezvoltând mult conceptul, am scris și lansat primul ghid de brand complet, în limba română: „BRAND, Jocul antreprenorial la alt nivel. Teorie și practică în marketing”, o carte multimedia (disponibilă în formatele: print, audiobook, digital și completat cu video) în care am pus în practică toate cunoștințele acumulate în cei 16 ani de activitate.

❓ Care ar trebui să fie profilul unui antreprenor român la început de drum? Există vreo rețetă a succesului?

Da, sunt câțiva pași esențiali pe care trebuie să-i includă un brand personal. Din rețetar, nu trebuie să lipsească: fotografii realizate de un profesionist, o siglă, un website de prezentare, conturi de social media impecabile, care să comunice doar despre afacerea ta. De asemenea, este necesar să ai un blog integrat în site-ul de prezentare unde să postezi constant despre afacerea ta, evenimente, proiecte, realizări, dar și informații care ar putea să-ți ajute clienții.

Brandingul personal, asemenea celui de afacere, este un subiect foarte vast și te invit să afli mai multe din următoarea mea carte, la care am început deja să scriu.

 

❓ Ce sfaturi le-ai da celor care vor să intre în această lume a antreprenorilor, brandurilor etc.?

Îi sfătuiesc să își ofere, înainte de toate, timp de studiu. Să înțeleagă industria și nișa în care doresc să activeze, să-și construiască modelul de afacere și să găsească un studio alături de care să construiască lucruri durabile, pornind de la strategie, comunicare, promovare și întreținere de brand.

 

❓ Ce rol au avut cărțile în viața ta?

Am o relație foarte specială cu ele. Am copilărit într-o casă cu oameni care le iubeau. Aveam o bibliotecă impresionantă, unde îmi plăcea să îmi petrec timpul. Mă impresionau coperțile, imaginile, foaia pe care erau tipărite, textul și uneori greutatea acestora, mai cu seamă a albumelor de artă.

Mai târziu, în școală, uneori îmi cumpăram cărți din alocație. Îmi aduc aminte că mergeam o dată pe lună la Sala Dalles și eram fascinată de diversitatea acestei librării emblematice pentru generația mea.

Urmând Universitatea de Arte plastice, secția grafică, am învățat și secretele cărților, de la creația de ilustrații de mână sau gravură, până la coasere, machetare, designul coperților și  tipărire. Nimic nu se compară cu mirosul unei cărți proaspăt scoase de sub tipar.

Când am început să câștig bani din proiecte, am investit foarte mult în cărțile de dezvoltare personală, psihologie și business. Era singura sursă de informație valoroasă, față de acum, când există online, la tot pasul, informație gratuită.

În prezent, după experiența publicării primei mele cărți, m-am hotărât să nu mă opresc aici.

❓ Dacă ar fi să fii o carte, ce fel de carte ai fi? Cum ar arăta această carte, ce fel de copertă, pagini etc. ar avea?

Brand. Jocul antreprenorial la alt nivel nu este numai o carte cu informație de foarte bună calitate, dar și una frumoasă ca design, cu print pe foaie lucioasă, full color, în format pătrat (forma mea preferată de carte) și cred că mă reprezintă 100%. Am dedicat mult timp, atât scrierii ei, cât și procesului de concepție, machetare, print, promovare.

 

❓ Ce citești acum și de ce?

Din lipsă de timp și pentru faptul că pot să parcurg informația cu ochii închiși, seara, înainte de culcare, ascult de câțiva ani cărți audio. Ultima carte ascultată este 12 Rules For Life: An Antidote to Chaos de Jordan B. Peterson.

 

❓ Cum vezi piața de carte din România?

Piața de carte s-a tot îmbunătățit pe parcurs. Găsești cărți pentru toate buzunarele și gusturile. Sunt impresionată mereu când merg la târgurile de carte din București – încerc să nu le ratez în niciun an – și plec mereu cu un teanc de cărți pe care să le „devorez” acasă.

 

❓ Poți să numești trei scriitori români pe care trebuie musai să îi citim?

Dacă ești pasionat de dezvoltare personală, cu siguranță trebuie să ai în bibliotecă unicul manual de dicție scris de Carmen Ivanov „Șase sași în șase saci” care te va ajuta să ai un discurs mai bun.

Pentru femei, o carte hazlie despre viața de familie este cu siguranța „Eu, o mama (im)perfecta?” de Cristina Lincu.

Alți scriitor români contemporani pe care îi recomand sunt – Mircea Cărtărescu, Radu Paraschivescu, Ioana Pârvulescu, Nora Iuga.

 

❓ Ce alegi, o carte proaspăt ieșită de la tipar pe care să o răsfoiești sau un ebook? Mai ai nevoie de cărți în format fizic sau totul a devenit digitalizat?

Depinde foarte mult de tipul de carte. Dacă este o carte vizuală, prefer varianta tipărită. Însă dacă mă interesează informația și să o parcurg rapid, aleg întotdeauna varianta digitală sau, de preferat, audiobook. Însă cărțile fizice îți oferă o experiență senzorială pe care doar ele ți-o pot oferi. Informația, deși poate fi aceeași pe internet, nu o poate înlocui.

 

❓ Consideri că insuflarea plăcerii cititului celorlalți, atât copiilor, cât și adulților va avea un efect benefic asupra calității vieții lor?

Învățatul și practica cititului poate fi comparat cu descoperirea focului. Cititul este esențial pentru dezvoltarea oricărui om, indiferent de vârstă. Cu cât afli, înțelegi și aplici mai mult ceea ce înveți, cu atât poți trece mai repede la nivelul următor.

 

❓ Ce carte te-a influențat și te-a făcut să gândești altfel?

Cărțile de psihologie și filozofie sunt cele care mă ajută să înțeleg comportamentul uman, subiect în strânsă legătură cu domeniul meu de activitate: brandingul.

Având în vedere meseria pe care o ai, trebuie să fii la curent cu tot ce se întâmplă atât în țară, cât și în lume. Informația, fie ea din cărți sau din online, ne ajută să înțelegem mai multe lucruri. Ce sfaturi ai pentru cititorii noștri?

Să ia în calcul și calitatea informației pe care o parcurg, pentru că nu tot ceea ce se publică online sau la tipar este de calitate, din păcate.

 

Gemoji image for :books Recomandă-ne cinci cărți. Top 5 Gabriela Simona Buzatu.

Propaganda – Edward Bernays

Buyology – Martin Lindstrom

150 de experimente pentru a înțelege manipularea mediatică. Psihologia consumatorului de mass-media – Sebastien Bohler

The Total Money Makeover: A Proven Plan for Financial Fitness – Dave Ramsey

Midas Touch: Why Some Entrepreneurs Get Rich–and Why Most Don’t – Donald J. Trump si Robert T. Kiyosaki

 

Scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *