Meniu
România – cea mai mică piață de carte din Uniunea Europeană

România – cea mai mică piață de carte din Uniunea Europeană

Încă avem de suferit din cauza inflației. Unul dintre aspectele negative este și faptul că această creștere a redus și din puterea de cumpărare a oamenilor, ceea ce înseamnă o mare pierdere pentru piața de carte din România.

O dată cu pandemia, vânzările de carte continuă să fie serios afectate. Mai mult, și numărul cititorilor români scade de la an la an. Multe edituri sunt în colaps și își pun întrebarea dacă își vor mai reveni vreodată.

Într-o statistică a Eurostat din 2019 se arăta că 93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an. Altfel spus, numărul românilor care cumpără cel puțin o carte într-un an nu depășește 1,3 milioane.

Se pare că aspectele negative nu se opresc aici:

  • Din punct de vedere al valorii și al numărului de cumpărători, România reprezintă cea mai mică piață de carte din Uniunea Europeană;
  • Cel mai mic consum de carte pe cap de locuitor se poate observa în România;
  • Din punct de vedere al librăriilor raportate la populație, avem cele mai puține;

 

Mihai Mitrică, directorul executiv al Asociației Editorilor din România (AER), într-un interviu, dădea exemplu Italia: „cei care împlinesc 18 ani primesc de la stat un voucher cultural în valoare de 500 de euro care poate fi folosit pentru achiziția de cărți, de filme, de bilete la concerte, intrări la muzee, dar din care peste 70% sunt folosiți la achiziția de carte”.

Alte statistici:
  • În 2019, piața de carte din Italia era estimată la 2 miliarde de euro;
  • În Germania vânzările anuale de carte depășesc 9 miliarde de euro; 
  • Tot în 2019, România raporta vânzări de carte de aproximativ 60 de milioane de euro;
  • În tot acest timp Ungaria realiza 140 de milioane de euro;

sursa foto: Pexels

Scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *