Ne pare rău, nu există nimic în coș.
Ne pare rău, nu există nimic în coș.
Oricât de răspândită ar fi zicala „Nu judeca o carte după copertă”, cu toții o facem. Este în natura noastră să facem presupuneri rapide despre lucruri, mai ales când avem milioane de cărți din care să alegem. Și este ușor să facem judecăți rapide pe baza designului copertei unei cărți.
Imaginează-ți că te plimbi prin biblioteca locală sau că te uiți prin rafturile bibliotecii tale. Te uiți la cotorul cărților de cele mai multe ori. Apoi o carte „îți face cu ochiul”, iese în evidență. O scoți din rândul celorlalte și citești coperta.
De ce ai ales tocmai acea carte? Cel mai probabil, culoarea a ieșit în evidență.
Designerii de coperte de cărți folosesc cam aceleași reguli și modele atunci când aleg o culoare pentru coperta unei cărți. Ei știu că alegi un produs dintr-o mulțime și scopul lor este să obțină cât mai multe informații despre acea carte într-o milisecundă. S-ar putea să nu-ți dai seama, dar culoarea cărții este ceea ce îți atrage privirea sau te face să treci peste.
Cititorii tăi îți vor judeca romanul după copertă, în ciuda tuturor avertismentelor de a nu face acest lucru. Ce comunică culoarea copertei tale?
În general, culorile mai închise promovează seriozitatea și calmul, în timp ce culorile „mai fierbinți” precum roșul și galbenul dau energie și fericire. Culorile mai îndrăznețe sugerează intensitatea, în timp ce pastelurile exprimă o tentă mai ușoară și mai prietenoasă.
Dacă vrei să-ți „păcălești” cititorii sau să-ți faci cartea să iasă în evidență într-o mulțime de cărți aparținând aceluiași gen cu cel al cărții tale, poți încerca să alegi o culoare neașteptată. De exemplu, vei vedea galben din când în când printre genurile thriller și horror doar din cauza juxtapunerii cu emoția naturală pe care o dă culoarea.
Lasă un răspuns