Ne pare rău, nu există nimic în coș.
Ne pare rău, nu există nimic în coș.
Dezvoltarea abilităților de citire reprezintă unul dintre obiectivele cheie ale fiecărui program de educație timpurie. Prin lectură, elevii își extind vocabularul și învață despre lumea înconjurătoare. Citirea este, de asemenea, cheia succesului în ortografie și scriere.
Și, în timp ce copiii de 6 și 7 ani vorbesc fluent, au nevoie de instrucțiuni despre cum să „navigheze” printre cuvintele imprimate pe paginile cărților. Dacă un elev are probleme de citire, acest lucru îi poate afecta performanța în cadrul programului școlar și poate avea un impact negativ asupra motivației de a învăța și a stimei de sine.
Uneori poți da vina pe dificultățile de învățare nediagnosticate la timp – cum este cazul studenților care se luptă cu dislexia sau procesarea lentă. În aceste situații, părinții și educatorii au sarcina de a înțelege rădăcina problemei și de a oferi copiilor strategii adecvate pentru a asigura continuitatea progresului.
Nu orice student dobândește abilități de citire în același ritm ca ceilalți. Citirea începe cu stăpânirea alfabetului și îmbunătățirea conștientizării fonemice. Apoi urmează instrucțiunile de fonetică, instrucțiuni care îi învață pe copii cum să proiecteze sunetele și să pronunțe cuvintele.
Pe măsură ce mai mulți termeni devin familiari unui cititor începător, procesul se accelerează prin recunoașterea cuvintelor întregi sau prin citirea la prima vedere. Urmează înțelegerea textelor complexe și prelucrarea mai multor informații în perioade mai scurte de timp.
A fi un cititor rapid și eficient este important pentru lecțiile la clasă, dar și pentru satisfacerea cerințelor temelor și performanțelor bune la examene.
De asemenea, cunoscută sub numele de „pronunția cuvintelor”, decodarea se referă la producerea sunetelor și la formarea cuvintelor. Este normal ca cititorii începători să se încurce atunci când întâlnesc termeni noi sau necunoscuți, dar decodificarea devine mai ușoară cu instrucțiuni simple și practică repetată prin citirea cu voce tare. Dacă un copil continuă să se lupte, poate exista o dificultate de învățare specifică sau o afectare fizică care îl împiedică să vadă fizic literele sau să audă sunetele în limba vorbită.
Sunt o mulțime de elemente despre care putem vorbi când vine vorba de citit; de la recunoașterea literelor și cuvintelor la înțelegerea sensului la nivel de frază, propoziție și paragraf. Când un cititor începător întâlnește un vocabular pe care nu îl cunoaște sau nu îl recunoaște din cauza decodificării inexacte, este probabil să treacă peste. Cu cât sunt mai multe spații libere într-o linie de text, cu atât este mai greu să dai sens și cu atât devine mai dificilă și frustrantă din punct de vedere cognitiv sarcina de a citi. De aceea, o slabă înțelegere poate rezulta atunci când un student se luptă cu decodarea, are un vocabular limitat sau încearcă să citească un text la un nivel prea ridicat.
Cu toate acestea, citirea necesită și posibilitatea de a fi atenți și la puterea de concentrare. Elevii trebuie să identifice esența, ideile principale și detaliile specifice.
Studenții, cu cât citesc mai mult, cu atât întâlnesc mai mulți termeni necunoscuți. Destul de des contextul în care se găsesc aceste cuvinte noi oferă copiilor toate indiciile de care au nevoie pentru a identifica sensul. Pe măsură ce elevii își extind vocabularul, recunosc mai multe cuvinte și citirea devine mai ușoară și mai rapidă. Studenții care continuă să decodeze pot beneficia de o învățare excesivă a cuvintelor vizuale precum cele de pe lista Dolch.
Dacă viteza este încă o problemă, poate exista o problemă de bază, cum ar fi procesarea lentă. Citirea este o sarcină solicitantă din punct de vedere cognitiv și păstrarea informațiilor în minte în timp ce continuă procesarea textului poate epuiza copiii cu o prelucrare lentă. Instrucțiunile de strategie pot ajuta, dar este important ca celor care se confruntă cu acestă problemă să li se acorde timp suplimentar pentru a finaliza sarcini care necesită o lectură extinsă.
📕 Cititul cu voce tare: este foarte important ca elevii/copilul tău să citească cu voce tare; datorită acestui lucru se vor auzi și vor corecta anumite sunete care li se vor părea greșite.
📕 Vorbitul constant: vorbitul constant este indicat; povestiți despre orice subiect în fiecare zi și dezvoltați comunicarea și vocabularul.
📕 Cursuri:
Prin acest proiect ne propunem să le oferim copiilor posibilitatea de a învăța din tainele televiziunii de la profesioniști, într-un cadru organizat.
Cei mici vor avea ocazia să învețe, prin jocuri și activități atractive, totul despre prezentarea unui jurnal de știri sau a unei emisiuni TV, cu tot ceea ce presupun culisele acestei meserii foarte interesante: vorbitul în public și în fața camerei de filmat, fără emoții, cu dicție, intonație și exprimare corecte, improvizație, actorie, realizarea unei emisiuni de știri sau a unui serial de televiziune.
Plan de învăţare
Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre ȘCOALA TV
0728855221
La cursul de dicție pentru copii vom diagnostica și rezolva problemele de dicție cu care copilul dumneavoastră se confruntă. Pe parcursul a patru sesiuni dedicate, personalizate, a câte 30 de minute, trainerii Carmen Ivanov și Mihai Crăciun vor depista particularitățile de rostire ale copilului dumneavoastră și vor propune seturi de exerciții speciale necesare rezolvării acestora.
Plan de învăţare
Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs
0728855221
Dicție.ro organizează Atelier de storytelling ONLINE. Atelierul va fi susținut de către scriitoarea Carmen Ivanov, autoarea cărților pentru copii „Străfurnica și prietenii săi”, „Străfurnica în căutarea Atlantidei” și „Cu fără pupici”.
Plan de învățare
Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre Atelierul de Storytelling
0728855221
De asemenea, pentru cursurile individuale de dicție (copii/adulți) se poate opta și pentru varianta ONLINE.
Te așteptăm la cursuri!
Cursurile se desfășoară la sediul Dicție.ro din Strada Tache Ionescu nr. 05, ap 01, București.
Lasă un răspuns